Träna och gå ner i vikt

 

Det finns många sätt att använda sig av för att gå ner i vikt. Det som är viktigt är att få fart på kaloriförbränningen utan att man blir så otroligt hungrig efter sitt träningspass. Att träna och gå ner i vikt innebär att man använder sig av den träningsmetod som man tycker om och som passar in för just dig.

Promenader kan hjälpa till

Att gå en kilometer i rask takt kan ge lika mycket effekt som att springa samma sträcka. Man blir inte lika hungrig efter man promenerat som man sprungit då man inte inte tömmer kroppen på kolhydratdepåer lika hårt vid promenader. Se till att justera din träning så det ger mer effekt. Skaffa dig några nya träningskläder när du nått något av dina mål och som kan inspirerar dig till längre promenader. Här hittar du säkert något som passar.

Andra träningsmetoder

Andra träningsmetoder som också kan fungera är faktiskt yoga. Det kan hjälpa dig att dämpa din stressnivå och du blir mer mottaglig för din viktnedgång. Om du är stressad och i obalans så kan fettet hållas kvar i din kropp. Se till att få en rytm i livet som är balanserad. Där kan yogan hjälpa dig att komma ner i varv och få ett behagligt lugn. Om du inte provat yoga tidigare så finns det bra tips på YouTube hur du ska gå tillväga för dina första yogapass.